Üniversitemizin bilimsel araştırma ve uluslararası iş birliklerini bir adım daha ileriye taşıyacak olan Uluslararası Misafir Araştırmacılar Biriminin açılışı yapıldı. Çevrim içi olarak yapılan açılışta birim iş ve işlemlerinin yürütülmesi için oluşturulan bilgi sistemi de tanıtıldı. Açılışa Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ramazan Bayındır, Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan Selcen Bingöl, akademik birim yöneticileri, daire başkanları, öğretim elemanları ve idari personel katıldı.
Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, yaptığı konuşmada Üniversitemizde uluslararasılaşma ve ulusal kalkınma hedeflerine katkı sunma yolundaki çalışmaların yüksek bir heyecan ve çalışma arzusuyla devam ettiğini söyledi. Prof. Dr. Musa Yıldız, “Gazi Üniversitesi Uluslararasılaşma Politikası gereği programlarının ve akademisyenlerinin uluslararası iş birliğini, tanınırlığını ve hareketliliği artırmayı hedeflerken yurt dışındaki yükseköğretim kurumları ile gerçekleştirilecek araştırma ve bilimsel faaliyetler ile kültürel ve sosyal faaliyetleri desteklemektedir. Tam kurumsal akredite Üniversitemizde uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısının kurumsallaştırılması amacıyla Üniversitemiz stratejik hedeflerine uygun olarak iyileştirmelerimiz yürütülmektedir. Bu kapsamda Kalite İyileştirme Planı gereği bir süredir çalışmaları devam eden Uluslararası Misafir Araştırmacı Birimimizin açılışını gerçekleştirmek üzere bir araya gelmiş bulunuyoruz. Söz konusu birim; Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörlüğü, Uluslararasılaşma Birimi çatısı altında sizlerin huzurunda bugün itibariyle resmi olarak açılarak faaliyetlerine başlayacaktır. Üniversitemiz için hayırlı, uğurlu olsun” dedi.
Rektörümüz Prof. Dr. Musa Yıldız, Üniversitemize hâlihazırda araştırma amaçlı gelen misafir öğretim elemanlarının iş ve işlemlerinin yürütülmesinde standardizasyon ve kurumsallık sağlamak amacıyla bu birimin açıldığını ifade etti. Bu birim ile misafir araştırmacıların Üniversitemize geldikleri andan ayrılana kadar olan süreçte yapılacak işlemlerde sistematik ve kurumsal bir yapıya kavuşulacağını dile getiren Prof. Dr. Musa Yıldız, “bundan sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tarafından geliştirilen başvuru modülü ile başvurularını gerçekleştireceklerdir. Akabinde; davet mektubunun hazırlanmasından, geçici personel kimlik kartı, yemekhane hizmetlerinden faydalanabilmesi için joker kart, “gazi” uzantılı geçici e-posta adresi teminine ve son olarak da kurumdan ayrılırken kendisine takdim edilecek sertifikaya kadar tüm süreç ilgili paydaşlarla iş birliği içinde Uluslararası Misafir Araştırmacılar Birimi üzerinden dijital olarak yürütülecektir” diye konuştu.
Uluslararası Misafir Araştırmacılar Birimi, üniversitemizin vizyonunu genişletmek ve bilim dünyasında daha etkin bir rol oynamak adına atılmış önemli bir adım olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Musa Yıldız, bu birim sayesinde daha fazla ses getiren araştırmalara imza atarak uluslararasılaşma anlamında daha ileri gideceğimize inandığını belirtti.
Prof. Dr. Musa Yıldız, sözlerini Üniversitemize bu önemli katkıyı sağlayan Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörlüğüne, Bilgi İşlem Daire Başkanlığına ve bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ederek sonlandırdı. Rektörümüzün konuşmasının ardından Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Bilişim Uzmanı Harun Keçeci tarafından sistemin tanıtımı yapıldı ve gelen sorular cevaplandı.
2024 İdari Personel Memnuniyet Anketi Değerlendirme Toplantısı Yapıldı
“Öğrenci Toplulukları Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı” Yapıldı
“Ahıska Türklerinin Sürgünü Anma Programı” Gerçekleştirildi
Rektörümüz Prof. Dr. Uğur Ünal TEKNOFEST 2024’te Ödül Alan Takımlarımızla Bir Araya Geldi
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.