Duyuru
Akademik Teşvik Başvuru Süreci
26 Aralık 2023 | 10:11

Üniversitemiz Öğretim Elemanlarının, Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği doğrultusunda, 2023 yılı içerisinde gerçekleştirdikleri faaliyetlerine yönelik olarak 01 Ocak 2024 tarihinden itibaren yapacakları söz konusu akademik teşvik başvurularının, [ http://atosis.gazi.edu.tr/ | adresinde yer alan Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sistemi (ATÖSİS) üzerinden kadrolarının bulunduğu anabilim dalı bünyesinde oluşturulan Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna elektronik ortamda yapılması gerekmektedir.

Akademik faaliyetlere yönelik kanıtlayıcı belgeler başvuru aşamasında ATÖSİS sistemine yüklenecek olup, Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna yalnızca aşağıdaki belgeler imzalı olarak teslim edilecektir.

· YÖKSİS Başvuru Formu

· ATÖSİS Araştırmacı Başvuru ve Beyan Formu

İlgili başvurular Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonları tarafından değerlendirilecek olup ilgili komisyon üyelerinin, bahse konu değerlendirmenin yapılacağı sisteme erişim sağlayabilmeleri için gerekli yetkilendirme ve tanımlamalar tarafımızca yapılmıştır. İlgili komisyonların, başvuruların değerlendirmesine ilişkin hazırlayacakları raporlar gerek ATÖSİS üzerinden elektronik ortamda, gerekse de ıslak imzalı olarak bağlı bulundukları dekanlık veya müdürlük aracılığıyla Üniversitemiz Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna iletilmek üzere Rektörlüğümüze gönderilecektir. Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu , birimlerden gelen ilgili raporları değerlendirerek sonuçları ilan edecektir. İlan edilen sonuçlara yönelik olası itirazlar da Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna yapılacaktır.

Teşvik başvuruları ve değerlendirme süreçlerinin, Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği ile Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından belirlenen ve yazımız ekinde gönderilen, ilgili usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Teşvik başvurusunda bulunan araştırmacılar Tebliğ faaliyetleri için yazımız ekinde yer alan tebliğ beyan formu ve ilgili kanıtlayıcı belgeler ile birlikte Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sistemi (ATÖSİS) üzerinden Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarına başvuru yapacaklardır. Ayrıca başvuruda bulunan araştırmacıların ibraz etmiş oldukları tebliğlerin sunulduğu ilgili etkinliğin Akademik teşvik Ödeneği Yönetmeliğin 7. maddesinin 9. fıkrası uyarınca, uluslararası niteliğe haiz olup olmadığı hususunda, Üniversite Yönetim Kurulu Kararı akademik teşvik süreci içerisinde ilan edilecektir.

Araştırmacıların başvuruda kullanacakları faaliyetlerini YÖKSİS Sistemine işlemeleri, mevzuat gereğince zorunludur. Mükerrer bilgi girişi yapılmaması için ATÖSİS üzerinden yapılacak başvurularda, araştırmacıların YÖKSİS’e girdikleri faaliyetleri toplu olarak başvurularına ekleyebilmeleri imkânı bulunmaktadır. Her bir faaliyet için kanıtlayıcı belgelerin de sisteme yüklenmesi suretiyle başvurular tamamlanabilecektir. AVESİS’e WoS servisleri kullanılarak eklenen makaleler bu sistem üzerinden doğrulanabilecek ve ayrıca bir kanıtlayıcı belge talep edilmeyecektir.

Yukarıda belirtilen hususlara ilişkin detaylı bilgilerin yanı sıra yazımız ekinde gönderilen ilgili dokümanlara ATÖSİS sisteminde Yardımcı Bilgiler/Formlar menüsünden de ayrıca ulaşmak mümkün olacaktır.

Ekte belirtilen takvim dahilinde, söz konusu Akademik Teşvik Ödeneği sürecinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için gerek akademik teşvik ödeneği başvurusunda bulunacak öğretim elemanlarınca gerekse de ilgili değerlendirmeleri yapacak Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarınca , gerekli özen ve hassasiyetin gösterilmesi ve tüm bu süreçte Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği, Akademik Teşvik Ödeneği Uygulama Usul ve Esaslarında belirtilen hususlara riayet edilmesi gerekmektedir.


1-Akademik Teşvik Ödeneği Uygulama Usul ve Esasları

2-Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Takvimi

3-Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği

4-Tebliğ Beyan Formu
 

background image